Skip to main content

Renk yönetimi

OCIO tabanlı renk yönetimi, modern bir renk ardışık düzeninin faydalarını sunan, renklerin doğru şekilde yeniden üretilmesini ve çeşitli uygulamalarda uyumluluğu sağlayan bir teknoloji ön izlemesidir.

OpenColorIO, birçok içerik oluşturma, düzenleme ve sonlandırma uygulamasına entegre edilmiş, endüstri standardı, açık kaynaklı bir renk yönetimi çözümüdür. Girdi, işleme, görüntüleme ve çıktı için kullanılan renk alanlarını tanımlamak ve bu alanlar arasındaki dönüşümleri otomatikleştirmek için yapılandırma dosyalarını kullanır. 3ds Max’in varsayılan yapılandırması ACES’e, Akademi Renk Kodlama Sistemine dayalıdır veya bunun yerine özel bir yapılandırma kullanabilirsiniz.

Renk yönetimini, Tercih Ayarları iletişim kutusunun Renk Yönetimi panelinde ayarlarsınız. Bu teknoloji önizlemesi, gelişmiş renk yönetimi özelliklerini test etmek ve geri bildirim sağlamak için erken bir fırsattır. Sınırlamalar olduğunu ve planlanan tüm özelliklerin uygulanmadığını unutmayın. Lütfen teknik sorunları, soruları veya diğer geri bildirimleri forumumuzda gönderin.

Eski gama iş akışı, yeni sahneler için hâlâ varsayılandır (sistem ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece) ve mevcut sahneler eskisi gibi çalışmaya devam eder.

Boolean Modifier

Boolean Modifier Prosedürel modellemeyi ve etkileşimi kolaylaştıran sezgisel, sanatla yönetilebilir bir iş akışı sunar. Boolean Modifier, bir boolean işlem(ler) gerçekleştirerek nesneleri tek bir ağda birleştirir. Geleneksel modelleme yöntemleriyle tamamlanması zor olan görevleri gerçekleştirmek için bu değiştiriciyi kullanabilirsiniz.

ProBoolean ve Boolean bileşik nesnelerinden farklı olarak, Boolean Modifier, Prosedürel olarak modellemenizi sağlayan, Değiştirici yığınında bulunur. Bu esneklik, Boole değiştiricisini 3ds Max’te boole işlemleri gerçekleştirmek için önerilen yöntem haline getirir.

Boolean Modifier: OpenVDB

OpenVDB yöntemi, bir boole işlemini hesaplamanın alternatif bir yoludur. Su geçirmez geometriden topolojik olarak bağımsız sonuçlar üretmenizi sağlar. Boole değiştirici Seçenekler Sunumunda OpenVDB’yi seçebilirsiniz.

OpenVDB seçildiğinde işlenenleriniz, Boole işleminin hesaplandığı hacimlere dönüştürülür. Boole sonucu daha sonra tekrar kafeslenmiş dörtgen çokgenlere dönüştürülür.

OpenVDB yöntemi, güvenilir ve doğru bir şekilde hesaplama yapar ve poligonal hatalar içeren işlenenler gibi ağ sorunları olduğunda kullanılabilir.

Bu yöntem, geleneksel Mesh yönteminin başarısız olmasına neden olan problemli geometri ile çalışırken genellikle başarılı olur.

Array Modifier Distribution Method: Phyllotaxis

Phyllotaxis Distribution yöntemi, doğada bulunanları taklit eden spiral bir modelde klonlar oluşturur.

Array Modifier: Material ID assignment

İlk olarak 3ds Max 2023.2 sürümünde tanıtılan Array Modifier’ın Material ID sunumu, artık klonlara yüz veya öğe bazında malzeme kimlikleri atamanıza izin veren yeni parametreler içeriyor. Aşağıdaki yeni yöntemler, bu atama üzerinde daha fazla kontrol sağlar:

Rastgele: Malzeme kimlikleri, seçilen bir oryantasyona göre klonlara rastgele atanır.
Sıralı: Malzeme kimlikleri, seçilen bir oryantasyona göre sıralı sırada klonlara atanır.
İlk Orta Son: Belirtilen malzeme kimlikleri ilk ve son klona atanır ve geri kalan malzeme kimliği atamaları rastgeledir.

Array Modifier: Progressive Transforms

Dizi değiştiricinin Radyal, Spline ve Phyllotaxis dağıtım yöntemleri artık Dönüşüm sunumunda yeni bir Aşamalı yöntem içeriyor. Dönüşüm verilerini aşamalı olarak değiştirmek için Yerel Döndürme veya Ölçek açılır listesinden Aşamalı’yı seçin. Örneğin, %200’lük bir Ölçek X değeri, ilk klon için ölçekte bir artışa neden olmaz, ancak son klon %200 olarak ölçeklenir. Aradaki her klon, %0-200 arasında artımlı olarak ölçeklenir.

Transform List Controllers

Yeni Dönüştürme Listesi Denetleyicisi, bir nesneye harmanlanmış animasyon verilerinin katmanları olarak birden çok Dönüştürme denetleyicisi eklemenizi sağlar. Bu, animatörlerin her katmana benzersiz animasyon verileri eklemelerine ve katmanların nasıl karışacağını kontrol etmelerine olanak tanır.
Diğer güncellemeler şunları içerir:

Karma dönüşümler: Önceden düğümlerin yalnızca bir dönüşüm denetleyicisi olabilirdi, ancak artık düğüm dönüşümlerini ek komut dosyası veya karmaşıklık olmadan doğrudan karıştırabilirsiniz.

Katmanı İzole Et indeksi: Size seçenekler üzerinde yineleme yeteneği verir ve liste girişlerini ayrı ayrı düzenlemenizi sağlar.

Liste Denetleyicisi: Güncellenmiş bir kullanıcı arayüzünden yararlanır (Dönüşüm Listesi denetleyici çalışmasına dayalıdır).

Hareket yolları: Liste denetleyicileriyle çalışacak şekilde güncellendi ve artık anahtarları ve teğetleri görüntülemek için etkin alt denetim konumunu kullanıyor. Bu işlevsellik, transform_lists içindeki konum_listeleri için bile geçerlidir. Hareket yolları, iki ayaklı ve CAT hariç tüm denetleyici türleri için gösterilir; örneğin, bir Dönüşüm Komut Dosyası bir hareket yolu göstermez.

Material Switcher

Material Switcher, birden çok malzeme varyantının görüntülenmesini yönetmek için basit bir kontrol yöntemi sağlar.

İşleyiciniz Arnold’a ayarlıysa, Malzeme Değiştirici malzeme listenizde görünmeyebilir. Bu durumda, Malzeme/Harita Tarayıcısını açın, Ada Göre Ara alanının yanındaki ok simgesini ve ardından Uyumsuz Göster’i tıklayın. Material Switcher, 3ds Max’in önceki sürümleriyle uyumlu değildir.

Güncellenmiş Hareket Yolları

Hareket Yolları görselleştirme ve düzenleme artık daha fazla denetleyici türü için kullanılabilir.

Bu sürümden itibaren, Hareket Yolları:

Tüm kontrolör tipleri için ekran.
Liste denetleyicileriyle çalışır ve anahtarları ve teğetleri görüntülemek için etkin alt denetim konumunu kullanır (bu işlevsellik, transform_lists içindeki konum_listeleri için bile geçerlidir.)

Compound Nodes – Bileşik Düğümler

Bileşikler, muhtemelen başka bileşikler de dahil olmak üzere diğer düğümlerden oluşan alt grafikleri içeren düğümlerdir. Daha iyi okunabilirlik için büyük grafikleri düzenlemek ve basitleştirmek için kullanılabilirler.

Slate Material Editor

Slate Material Editor, 2024 için iyileştirildi ve malzeme düzenleme iş akışlarınızı iyileştirmek için iyileştirilmiş optimizasyon ve özelleştirme yetenekleri sağladı.

Yeni Değiştirici Listesi arama filtresi

Değiştirici listesinde artık bir arama filtresi var, böylece Değiştirici listesindeki konumuna atlamak istediğiniz değiştiricinin ilk harflerini yazabilirsiniz.

0 0 oylar
Puanlama
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüleyin
0
Yorum yapmak için tıklayınx