Skip to main content

Chaos Corona Renderer 11 Yenilikleri

3ds Max ve Cinema 4D için Chaos Corona 11 renderer yayınlandı. İşte yenilikler;

Corona Tile Map

Corona Tile Map sayesinde prosedürel fayanslarla kolayca çarpıcı banyolar, mutfaklar, duvarlar ve zeminler oluşturun.

Artık döşemelerin renklerini tanımlamak ve ihtiyaçlarınıza bağlı olarak bir görüntüyü döşemeler üzerinde tekrarlamak, rastgele hale getirmek ve hatta döşemek için bir görsel veya prosedür haritalarını kullanabilirsiniz. Corona MappingRandomizer ve MultiMap artık “kutu kimliğine göre” modlarıyla birlikte geliyor, böylece isterseniz sonuçları her döşemeye göre rastgele oluşturabilirsiniz.

Corona Döşeme Haritası aynı zamanda birden fazla giriş ve çıkış oluşturmanıza da olanak tanır; bu, birkaç farklı döşeme haritasını senkronize tutmak zorunda kalmak yerine, renk, parlaklık, çarpma, yer değiştirme ve daha fazlasına ilişkin sonuçları kontrol etmek için tek bir döşeme haritasının kullanılabileceği anlamına gelir.

Scatter Altitude

Saçılma Rakımı ile daha gerçekçi ve doğa manzaraları oluşturmak için saçılmanın üst ve alt sınırlarını tanımlayabilirsiniz.

Örneğin, ağaç sınırı ve su hattı için üst ve alt sınırlar ayarlayabilir ve sahnenin alt kısmını etkilemeden dağların tepelerine bir miktar bulut dağıtabilirsiniz.

Scatter Look At

Artık Scatter Look At’ı kullanarak dağınık öğelerin aynı yöne hızlı ve kolay bir şekilde bakmasını sağlayabilirsiniz.

Bunun başlıca örneği, bir sahneye bakan dağınık insanlar veya bir tankta aynı yönde yüzen balıklardır.

Edge Map/Edge Shader

Edge Map/Edge Shader ile nesnelerin kenarlarına eskime ve lekelenme gibi efektleri kolayca uygulayın. Bu özellikle yaprak, fotoğraf, harita, kağıt vb. gibi kalınlığı olmayan nesneler için kullanışlıdır.

Yeni Kenar Haritası/Kenar Gölgelendirici, bir noktanın geometrik kenardan ne kadar uzakta olduğuna bağlı olarak bir renk gradyanı oluşturur.

Pyro

Pyro sayesinde duman, ateş ve diğer simülasyonlarla sahnelerinize ekstra bir aksiyon katmanı ekleyin. Yeni Pyro desteğimizle artık simülasyonu çalıştırmanıza, OpenVDB’ye aktarmanıza ve ardından tekrar sahneye yüklemenize gerek yok. Cinema 4D için Corona’da her şey sorunsuz bir şekilde doğrudan yapılır.

Corona Power Tools

3ds Max için Corona 11, tekrarlayan ve sıkıcı tasarım ayarlamalarını hızlandırmak ve değiştirmek için tasarlanmış, Corona Power Tools adı verilen bir dizi kullanışlı komut dosyasıyla birlikte gelir.Örneğin, Nesne Değiştirici aracı, bir dizi benzer nesneyi farklı nesnelerle (örn. odadaki sandalyeler) kolayca değiştirmenize olanak tanır.

Ayrıca rastgeleleştirme özelliği sayesinde, daha yüksek gerçekçilik elde etmek için bu nesneleri etrafta dağıtabilirsiniz.

Yeni bir özellik sayesinde, pivot noktalarını ayarlama, bir sahneyi temizleme ve daha fazlasını içeren bir dizi başka yetenek sunar. Bu çok yönlü araçların birçok farklı senaryoda oldukça faydalı olduğu kanıtlanacaktır.

Diğer iyileştirmeler

Geliştirilmiş Normal / Çarpma filtreleme, daha düşük işleme çözünürlüğü kullanılması veya bir nesnenin kameradan daha uzağa taşınmasıyla ortaya çıkabilecek kanallardaki ayrıntı kaybını azaltır.

Artık CPU ve NVIDIA GPU ile uyumlu olan yeni Intel Denoiser ile gelişmiş sonuçlar oluşabilir.

Kullanıcılar artık Cinema 4D ve 3ds Max’in en son sürümlerinin sunduğu renk yönetimi seçeneklerinden yararlanabiliyor.

Cinema 4D için Corona 11 ayrıca geliştirilmiş Lister özelliğiyle birlikte geliyor.