Skip to main content
3ds max 2023 yenilikler - 3ds Max 2023 Yenilikleri

3ds max 2023 yenilikleri

3ds Max 2023 Yenilikleri

  • Retopoloji Ön İşleme

2023 güncellemesinde, büyük miktarda veriyi işlemek ve sanatçıların üretkenliğini artırmak için 3ds Max’in Retopoloji Araçlarına bir dizi iyileştirme yapıldı. Retopology Tools’un 1.2 sürümü ile daha büyük miktarda veriyle çalışın, ağlarınız için daha az kurulum ve hazırlık yapın ve mevcut ağınızın daha fazla özelliğini koruyun.
Daha hızlı sonuçlar için ön işlem Retopolojisi

Retopolojiyi hesaplamadan önce modelinizi bir ön işleme adımı olarak Yeniden Ağlandırma seçeneğini etkinleştirerek daha az kurulum ve hazırlıkla daha büyük miktarda veriyi işleyin. Retopology algoritmalarının birlikte çalışması için veri seti olarak kullanılacak bir proxy yeniden ağ nesnesi oluşturmak için ReForm Ön İşlem modelini de kullanabilirsiniz.
Ön işleme, modelinizi hazırlamak için ekstra adımlardan (Pro-Optimize veya InstantMeshes kullanarak bir Retopoloji adımı gerçekleştirme gibi) geçmenize gerek kalmadan artık daha iyi ve daha hızlı sonuçlara yol açabilir.
ReForm, Quadriflow veya InstantMeshes algoritmalarından Retopology değiştiricisi tarafından bildirilen hatalar, artık hangi hatayla karşılaşıldığına göre daha ayrıntılı olup, sorunları çözmek için kullanabileceğiniz olası çözümler sunar.

Retopology Tools v1.2, Windows, Mac ve Linux’ta desteklenir ve 3ds Max 2023 kurulumunuzla birlikte sunulur

  • Retopoloji Veri Yayılımı

Retopoloji eyleminin giriş ve çıkış ağ sonuçlarını görüntülemek için görüntüleme modu açılır menüsünü kullanın.

3ds Max’in Retopoloji Araçlarına yapılan bu güncellemede, sanatçı üretkenliğini artıran büyük miktarda veriyi işlemesi için bir dizi iyileştirme yapılmıştır. Retopology Tools’un 1.2 Sürümü daha büyük miktarda veriyle çalışır, mevcut ağınızın daha fazla özelliğini korur ve daha az kurulum gerektirir.
Veri koruma ve çıktı ağı sonucu

Retopoloji eyleminin girdi, yeniden ağ ve çıktı ağ sonuçlarını görüntülemek için Görüntüleme Modu açılır menüsünü kullanın.
UV’ler, Normaller vb. gibi ReFrom aracılığıyla işlediğiniz ağ verileri, Retopoloji için çıktı ağı üzerinde tutulacaktır.

  • Snap Çalışma Pivotu

Pivotlar, sahnemizdeki nesneler ve bileşenlerle nasıl etkileşime girdiğimiz açısından kritik öneme sahiptir ve pivotun konumunu ve yönünü hızla ayarlamak için bir yönteme sahip olmak, bir modelleme ve animasyon iş akışı için önemlidir.

3ds Max 2023’ün Snap Working Pivot’u tanıtmasının nedeni budur. Snap Working Pivot, Smart Extrude kullanma, kemik ekleme veya arma gibi çeşitli işlevleri gerçekleştirirken Working Pivot’u ayarlamak için yeni bir yöntemdir.

Araçlar > Çalışma Özetini Tutturma Araçları aracılığıyla, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi özelleştirilebilir pivot işlevine erişebilirsiniz:

Çalışma Pivotunu Yerleştirin: Etkin olduğunda, Sahnenizdeki etkin nesnenin herhangi bir tepe noktasına, kenarına veya yüz bileşenine veya bu bileşenlerin orta noktalarına tıklayarak Çalışma Pivotunuzu tıklayabilirsiniz.
Çalışma Pivotunu Hizala: Etkin olduğunda, ekseni tıklayıp sürükleyerek Çalışma Pivotunun eksen yönünü etkileşimli olarak ayarlayabilirsiniz. Ardından eksen, etkin nesne üzerindeki diğer geçerli tepe noktası, kenar veya yüz bileşenlerine yapışarak pivotun yeniden hizalanmasına olanak tanır.
Seçim Özeti: Seçim Özeti, Çalışma Pivotunun konumunu ve yönünü geçerli tepe noktası, kenar veya yüz seçiminizin ortalamasına göre hizalamanıza olanak tanır.
Çalışma Pivotundan Nokta Oluşturma: Sahnenize, Working Pivot’un konumu ve yönüne göre hizalanmış yeni bir Pivot Helper nesnesi eklenecek ve bu, pivotları tepe noktalarına, kenarlara veya yüzlere eklemeyi ve hizalamayı her zamankinden daha kolay hale getirecek.
Çalışma Pivotundan Izgara Oluşturun: Çalışma Pivotunun geçerli konumu ve yönüne göre hizalanmış özel bir ızgara oluşturun; bu, sahnenizdeki diğer ızgarayla güçlendirilmiş araçlarla akıcı bir şekilde çalışmanıza olanak tanır.
Pivot Sınırlama Kutusunu Yerleştirin: Etkin olduğunda, mevcut etkin seçiminize bağlı olarak sahnenizde ek bir yakalama noktası seti kullanılabilir olacaktır. Place Working Pivot’u kullanırken 24 adede kadar konum ekleyebilirsiniz. Snap Working Pivot’un Çalışma Pivotundan Nokta Oluştur özelliğini kullanırken, sahnenize yeni bir Pivot Helper nesnesi eklenecek, Çalışma Pivotunun konumu ve yönüne göre hizalanacak ve böylece çalışmak için pivotlar eklemek ve hizalamak hiç olmadığı kadar kolay olacak.

  • Otomatik Yedekleme Araç Çubuğu

3ds Max 2023’ü açtığınızda, göreceğiniz ilk yeni öğelerden biri, varsayılan kullanıcı arayüzünün bir parçası olarak sağlanan yeni bir Otomatik Yedekleme araç çubuğudur.

Araç çubuğu, Otomatik Yedekleme sürecini görselleştirmek ve onunla etkileşim kurmak için basit bir yol sağlar.

Doğrudan araç çubuğu menüsü aracılığıyla, Otomatik Yedeklemenin yeni bir Otomatik Yedekleme zamanlayıcısı ile ne zaman etkinleştirileceğini takip edebilir, ayrıca bir Otomatik Yedekleme kaydetmeyi atlamak veya Otomatik Yedekleme ayarlarını yapmak için kontroller de sağlayabilirsiniz.

  • glTF Material & Exporter

3ds Max 2023’te, artık web uygulamalarında, çevrimiçi mağazalarda, tarayıcı oyunlarında ve diğer modern çevrimiçi satış noktalarında kullanmak üzere 3ds Max sahnenizden glTF (Grafik Dili İletim Formatı) 3D içeriğine kadar varlıkları yayınlayabilirsiniz. glTF dosyaları kompakttır ve hızlı yüklenir.
3ds Max 2023’ün glTF desteği şunları içerir:

Sahne geometrisini ve yeni glTF malzemesini dışa aktaran yeni bir glTF İhracatçısı.
Varlığınızın glTF’de yayınlandıktan sonra nasıl görüneceğine dair doğru bir sunum sağlayan ve kullanıcıların iş akışını optimize eden yeni bir glTF Malzemesi.

  • Autodesk Standard Surface ile Hizalanmış Fiziksel Malzeme

Autodesk Standard Surface Compliant adlı yeni Fiziksel Malzeme modu, 3ds Max’te bulunan Fiziksel Malzemenin Maya’daki Autodesk Standard Surface ile yüzde 100 uyumlu olmasını sağlar. Bu değişikliği desteklemek için FBX artık Fiziksel Malzemeyi tam olarak desteklemektedir, böylece malzemeler 3ds Max ve Maya arasında herhangi bir veri kaybı olmadan gönderilebilir.

Malzeme Modu açılır menüsünden Autodesk Standart Yüzey Şikayeti etkin olduğunda, Fiziksel Malzeme kullanıcı arayüzünde iki yeni özellik bulunacaktır: Parlaklık ve İnce Film.

İnce Film sabun köpüğü veya yağlı yüzeyler için kullanılabilir.
Parlaklık, kumaşlar veya şeftali tüyü gibi bir şey için kullanılabilir.

Bu özellikler, Fiziksel Malzemeyi destekleyen herhangi bir oluşturucu ile oluşturulacaktır.

0 0 oylar
Puanlama
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüleyin
0
Yorum yapmak için tıklayınx