VraySun Ayarları ve Kullanımı
VRaySun ve VRaySky, V-Ray tarafından sağlanan özel özelliklerdir. Birlikte çalışmak üzere geliştirilen bu ikili, Güneş ve Gökyüzü ortamını canlandırmada kullanılır. Her ikisi de süneşin yönüne bağlı olarak görünümlerini değiştirecek şekilde çalışır.
Parametreleri
enabled : Güneş ışığını etkinleştirebilir ya da devre dışı bırakabilirsiniz.
invisible: Güneş ışığı sahneyi aydınlatır ama kameraya görünmez.
affect diffuse: Güneş ışığının, malzemelerin yayılma (diffuse) özelliğini etkileyip etkilemeyeceğini belirler.
diffuse contribution: Güneş ışığının yüzey üzerindeki yayılma oranı.
affect specular: Yüzey üzerinde oluşacak parlama etkisini kontrol eder.
specular contribution: Parlak yansımalara etkisini kontrol eder.
cast atmospheric shadows: Etkinleştirildiğinde, atmosferik efektler de gölgelenme etkisi verir.
turbidity: Havadaki toz miktarını belirler ve güneşin ve gökyüzünün rengini etkiler.

ozone: Güneş ışığının rengini etkiler. 0.0 ile 1.0 arasında değer alır. Küçük değerler güneş ışığını daha sarı, daha büyük değerleri mavi yapar.

intensity multiplier: VRaySun için yoğunluk çarpanı. Güneş varsayılan olarak çok parlak olduğundan, etkisini azaltmak için bu parametreyi düşürebilirsiniz.

size multiplier: Güneşin görünen boyutunu kontrol eder. Bu, kamera ve yansımalar tarafından görülen güneş diskinin görünümünü ve güneş gölgelerinin bulanıklığını etkiler.

filter color: Güneşin rengini değiştirir ve Renk modu parametresine bağlıdır.
color mode: Filtre rengi parametresindeki rengin güneşin rengini nasıl etkilediğini etkiler.
shadow subdivs: Güneşin oluşturduğu gölgelerin kalitesini belirler. Büyük değerler kaliteli sonuç verse de render süresini oldukça uzatabilir.
shadow bias: Gölgenin, gölgeyi oluşturan nesneye olan mesafesini belirler.
photon emit radius: Fotonların çekileceği alanın yarıçapını belirler.
sky model: VRaySky dokusunu oluşturmak için kullanılacak prosedürel modeli belirtir.
indirect horiz. illum.: Gökyüzünden gelen ışığın yatay yüzeylerdeki yoğunluğunu (lx cinsinden) belirtir.
ground albedo: Zemin rengini yani ufuk çizgisi alt rengini belirler.
blend angle: Ufuk ve gökyüzü arasında VRaySky tarafından oluşturulan degradenin boyutunu kontrol eder.
horizon offset: Ufku varsayılan konumdan ofsetler. Yani ufuk çizgisinin konumunu yukarı-aşağı yönlere değişrtirir.
Exclude: VRaySun ışığından etkilenmesi ya da etkilenmemesi gereken nesneler belirlenebilir.