bahadır sönmez, 3d mimari görselleştirme, eğitim, 3ds max, vray dersleri, eğitim seti, özel ders, kursu

VraySun Ayarları ve Kullanımı

VRaySun ve VRaySky, V-Ray tarafından sağlanan özel özelliklerdir. Birlikte çalışmak üzere geliştirilen bu ikili, Güneş ve Gökyüzü ortamını canlandırmada kullanılır. Her ikisi de süneşin yönüne bağlı olarak görünümlerini değiştirecek şekilde çalışır.

Parametreleri

enabled :​ Güneş ışığını etkinleştirebilir ya da devre dışı bırakabilirsiniz.

invisible:​ Güneş ışığı sahneyi aydınlatır ama kameraya görünmez.

affect diffuse:​ Güneş ışığının, malzemelerin yayılma (diffuse) özelliğini etkileyip etkilemeyeceğini belirler.

diffuse contribution:​ Güneş ışığının yüzey üzerindeki yayılma oranı.

affect specular:​ Yüzey üzerinde oluşacak parlama etkisini kontrol eder.

specular contribution:​ Parlak yansımalara etkisini kontrol eder.

cast atmospheric shadows:​ Etkinleştirildiğinde, atmosferik efektler de gölgelenme etkisi verir.

turbidity:​ Havadaki toz miktarını belirler ve güneşin ve gökyüzünün rengini etkiler.

vray sun turbidity - Vray Sun Ayarları ve VraySun Kullanımı

ozone:​ Güneş ışığının rengini etkiler. 0.0 ile 1.0 arasında değer alır. Küçük değerler güneş ışığını daha sarı, daha büyük değerleri mavi yapar.

ozone - Vray Sun Ayarları ve VraySun Kullanımı

intensity multiplier:​ VRaySun için yoğunluk çarpanı. Güneş varsayılan olarak çok parlak olduğundan, etkisini azaltmak için bu parametreyi düşürebilirsiniz.

intensity multiplier - Vray Sun Ayarları ve VraySun Kullanımı

size multiplier: Güneşin görünen boyutunu kontrol eder. Bu, kamera ve yansımalar tarafından görülen güneş diskinin görünümünü ve güneş gölgelerinin bulanıklığını etkiler.

size multiplier - Vray Sun Ayarları ve VraySun Kullanımı

filter color:​ Güneşin rengini değiştirir ve Renk modu parametresine bağlıdır.

color mode:​ Filtre rengi parametresindeki rengin güneşin rengini nasıl etkilediğini etkiler.

shadow subdivs:​ Güneşin oluşturduğu gölgelerin kalitesini belirler. Büyük değerler kaliteli sonuç verse de render süresini oldukça uzatabilir.

shadow bias: Gölgenin, gölgeyi oluşturan nesneye olan mesafesini belirler.

photon emit radius:​ Fotonların çekileceği alanın yarıçapını belirler.

sky model: VRaySky dokusunu oluşturmak için kullanılacak prosedürel modeli belirtir.

indirect horiz. illum.: Gökyüzünden gelen ışığın yatay yüzeylerdeki yoğunluğunu (lx cinsinden) belirtir.

ground albedo: Zemin rengini yani ufuk çizgisi alt rengini belirler.

blend angle: ​Ufuk ve gökyüzü arasında VRaySky tarafından oluşturulan degradenin boyutunu kontrol eder.

horizon offset:​ Ufku varsayılan konumdan ofsetler. Yani ufuk çizgisinin konumunu yukarı-aşağı yönlere değişrtirir.

Exclude: VRaySun ışığından etkilenmesi ya da etkilenmemesi gereken nesneler belirlenebilir.

vray sun ayarları, Varsayılan olarak, VRaySun ve VRaySky çok parlaktır. Gerçek dünyada, ortalama güneş ışınımı yaklaşık 1000 W / m ^ 2'dir (aşağıdaki referanslara bakın). buradaki görüntü çıktısı W / m ^ 2 / sr cinsinden olduğundan, tipik olarak güneş ve gökyüzü tarafından üretilen ortalama RGB değerlerinin yaklaşık 200.0-300.0 birim olduğunu göreceksiniz. Bu, fiziksel açıdan oldukça doğrudur, ancak hoş bir görüntü için yeterli değildir. Bu değerleri daha küçük bir aralığa getirmek için Renk eşlemesini kullanabilirsiniz (bu tercih edilen yoldur) veya güneşi ve gökyüzünü daha az parlak hale getirmek için Güneş yoğunluğu çarpanını kullanabilirsiniz. VRayPhysicalCamera'nın uygun değerlerle kullanılması, güneş ve gökyüzü parametrelerini değiştirmeden de doğru sonuç verir. 3ds max corona renderer material, sun, güneş, sun, güneş, sun, güneş, sun, sun ne oldu kancıklar?