Skip to main content

Vray Next Nedir ?

Bu yazımızda VRay Next Nedir ? sorusunun yanıtını detaylı bir şekilde veriyoruz. kullanıcıların hızlı ve basit bir şekilde gerçekçi görüntüler elde etmesini ve bununla birlikte 3d görselleştirme aşamasında kullanıcının ihtiyacı olan tüm kontrolleri sağlayan, Chaos Group ‘un ana yazılımıdır.
V-Ray Next, bilgisayar destekli  görselleştirme çözümlerinde sektöre  liderlik yapan bir üründür. Başarılı aydınlatma , kaplama ve render araçlarıyla kullanıcı kitlesine hızlı ve verimli bir iş akışı sağlar.

V-Ray 3Boyutlu grafik uygulamaları için Chaos Group Ltd. tarafından geliştirilmiş bir render motorudur. V-Ray’in en yaygın kullanıldığı alan mimari görselleştirmelerdir.

1997 yılında 3B tasarım ve animasyon hizmetleri vermek üzere Bulgaristan’da kurulan Chaos Group’un üyeleri bu alanda 5 yıl kadar çalıştıktan sonra görselleştirme projeleri için yeni bir render motoruna gereksinim duymuşlar ve Chaos Group’un ana programcıları Vladimir Koylazov ve Peter Mitev V-Ray üzerinde çalışmaya başlamışlardır. V-Ray, 3ds Max ile iyi bir bütünlük sağlamış ve piyasaya sürülmesinin ardından kısa sürede yaygın hale gelmiştir.

vray next render logo - Vray Next Nedir ?V-Ray, resim örnekleme için Schlick örnekleme yönteminin değiştirilmiş bir hali olan DMC (Deterministik Monte Carlo) örnekleme yöntemini kullanır, önceki sürümlerinde DMC yerine QMC (Quasi Monte Carlo) yöntemi kullanılıyordu. V-Ray, çeşitli kırık giderme (antialiasing) yöntemlerini geniş ayar aralıkları ile kullanıma sunar. Dolaylı Aydınlatma hesaplanması sırasında birincil ve ikincil ışık sıçramaları için Işık Önbelleği yöntemini kullanarak İlerlemeli Yol İzleme (Progressive Path Tracing) yapabilir.

Etkin ve tutarlı ışıklandırma çözümleri için alan ışıkları sunar ve IES fotometrik ışıklara da destek verir. Yordamsal güneş ve gökyüzü benzetimleri ve bütünleşik HDR desteği ile görüntü tabanlı ışıklandırma yapabilir.

Fiziksel kamera modeliyle bokeh etkili alan derinliği ve tutarlı hareket bulanıklığı benzetimleri yapabilir.

Teknik Özellikler

V-Ray, 3B sahnelerin fiziksel olarak doğru bir şekilde aydınlatılması için Işıklanım Haritalama (Irradiance Map), Işık Önbelleği (Light Cache), Foton Haritalama ve Doğrudan Hesaplama (Direct Computation) gibi Dolaylı Aydınlatma (Indirect Illumunation) yöntemlerini kullanır. Bu dört tekniği birincil ve ikincil ışık sıçramalarının hesaplanmasında çeşitli kombinasyonlar ile kullanabilir.

V-Ray, kolay ayarlanabilir malzeme özellikleriyle çok etkin gölgeleme seçenekleri sunar. Bulanık yansımalar ve geçirimler, yüzey altı ışık dağılımı gibi yöntemlere destek verir.

Uyumluluk

  • Autodesk 3ds Max
  • Autodesk Maya
  • Cinema 4D
  • Modo
  • Nuke
  • Katana
  • form•Z
  • SketchUp
  • Rhino
  • Autodesk Revit
  • Unreal
  • Blender
  • Houdini
0 0 oylar
Puanlama
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüleyin
0
Yorum yapmak için tıklayınx