Işık Ayarları | 3ds Max Vray
V-Ray ışıkları, V-Ray ile çalışmak ve özelliklerini optimize etmek için özel olarak tasarlanmıştır. V-Ray ayrıca standart 3ds Max ışıkları için gölge seçenekleri ve aydınlatma sürecine yardımcı olacak yardımcı ayarlar sunar.
V-Ray ile 3ds Max standart ışıkları kullanabilirsiniz, ancak V-Ray, V-Ray motoruyla işleme için özel olarak tasarlanmış bir dizi ışık içerir.
V-Ray ayrıca standart 3ds Max ışıkları için iki gölge seçeneği sunar: Işın İzlemeli gölgeler ve Gölge Haritası gölgeleri. Bu gölge türleri, standart 3ds Max muadillerine benzer şekilde çalışır, ancak V-Ray ile çalışmak üzere optimize edilmiştir ve daha iyi ve gerçekçi sonuç verir.
V-Ray Işık Ölçer yardımcı programı, bir sahnedeki aydınlatmanın değerlendirilmesine yardımcı olur, böylece aydınlatmayı iyileştirmek için ayarlamalar yapılabilir.
Vray Işık Türleri
Standart 3ds Max ışıklarında olduğu gibi, bu ışıkları Komut Panelindeki Işıklar sekmesini kullanarak oluşturabilirsiniz. Işıkla oluşturmaya çalıştığınız sahneye ve efekte bağlı olarak, yalnızca tek bir ışık türü veya herhangi bir ışık kombinasyonu kullanmayı seçebilirsiniz.
- Alan ışıkları, lambalar gibi bir iç ortamdaki insan yapımı ışık kaynaklarını simüle etmek için kullanışlıdır. Bir Alan ışığı, birçok farklı şekilden herhangi birine sahip olabilir: düzlem, disk, küre veya bir kafes nesnesinin şekli. Geleneksel bir küresel aydınlatma düzeni oluşturmak için kubbe şeklinde ışık oluşturan bir kubbe ışığı da bir Alan ışığı olarak kabul edilir.
- Güneş ışığı, gökyüzündeki güneşi simüle eden, belirli bir konuma yerleştirilmiş küresel bir ışık kaynağıdır. Bir Güneş ışığının bazı benzersiz nitelikleri vardır.
- Fotometrik ışıklar, ışığın lenslerden nasıl geçtiği, yoğunluğu ve düşüşü gibi ışığın davranışıyla ilgili ayrıntılar içeren bir IES dosyası yükleyerek ve kullanarak ışık kaynaklarını tam olarak gerçek hayatta davrandıkları gibi simüle etmek için tasarlanmıştır.
- Ortam ışığı bir sahneye nüfuz eder ve kontrast sağlamadan tüm açılardan eşit olarak aydınlatılır.
Plane – Disc – Sphere Light
Plane, Disc ve Sphere ışıkları, VRayLight nesnesi türleridir. Bunlar, lambalar ve tavan lambaları gibi gerçek dünya ışık kaynaklarını simüle etmek için aydınlatma sahneleri için iyi genel amaçlı V-Ray ışıklarıdır.
Plane, Disc ve Sphere’in her biri benzer seçeneklere sahip bir VRayLight türüdür.
Varsayılan olarak, oluşturulan ışık, kamerada görünecek şekilde oluşturacaktır. Işık kaynağını görmeden işlemek için ışığın görünmez seçeneğini etkinleştirmek gerekir.
Parametreler – Genel Kullanım
Açık (on) – VRayLight’ı açar ve kapatır.
Tür (type) – Işığın şeklini ve işlevini belirtir:
Düzlem (plane) – VRayLight, düzlemsel bir dikdörtgen şeklini alır.
Küre (sphere) – VRayLight bir küre şeklindedir.
Kubbe (dome) – VRayLight, sahne kapsamının etrafındaki küresel veya yarım küre şeklindeki bir kubbeden çıkar.
Mesh – Herhangi bir kafes nesnesinin ışığın şekli olarak kullanılmasına izin verir.
Disk – VRayLight, düzlemsel bir disk şeklini alır.
Hedefli (Targeted) – Etkinleştirildiğinde, ışık kaynağına ayrı bir hedef nesne eklenir. Bu hedef nesne, ışık kaynağından ayrı olarak hareket ettirilebilir, bu da ışığı sahnenin içine yönlendirmeyi kolaylaştırır. Değer, ışık kaynağından hedefe olan mesafeyi belirtir. Her türden VRayLight bir hedefe sahip olabilirken, hedef yalnızca Düzlem ve Disk ışıklarıyla gerçekten kullanışlıdır. Bu seçenek yalnızca Değiştir panelinde değiştirilebilir.
Uzunluk (Length) – Bir Düzlem ışık kaynağının sahne birimleri cinsinden ölçülen uzunluğu.
Genişlik (Width) – Sahne birimlerinde ölçülen Düzlem ışık kaynağının genişliği.
Yarıçap-Radius – Sahne birimlerinde ölçülen Küre veya Disk ışık kaynağının yarıçapı.
Not: Işık kaynağının boyutu, Units parametresi için neyin seçildiğine bağlı olarak bazen ışığın yoğunluğunu, gölgelerini ve ışık dağılımını etkiler.
Birimler-Units – Işık birimlerini belirtir. VRayPhysicalCamera ile çalışırken doğru birimleri kullanmak çok önemlidir. Işık, çalıştığınız ölçek için doğru sonucu üretmek için otomatik olarak sahnenin birim ölçeğini dikkate alır. Olası değerler şunlardır:
Varsayılan (görüntü)-Default (image) – Renk ve çarpan, herhangi bir dönüştürme olmaksızın doğrudan ışığın görünür rengini belirler. Işık yüzeyi, doğrudan kamera tarafından görüldüğünde nihai görüntüde verilen renkle görünür (renk eşlemesinin dahil olmadığı varsayılarak).
Işık gücü (lm) – Lümen cinsinden ölçülen toplam yayılan görünür ışık gücü. Bu ayar kullanıldığında, ışığın yoğunluğu boyutuna bağlı değildir. Tipik bir 100 W akkor ampul, yaklaşık 1500 lms ışık yayar.
Parlaklık (lm / m² / sr) – Steradyen başına metrekare başına lümen cinsinden ölçülen görünür ışık yüzeyi gücü. Bu ayar kullanıldığında, ışığın yoğunluğu boyutuna bağlıdır.
Radyan güç (W) – Watt cinsinden ölçülen toplam yayılan görünür ışık gücü. Bu ayarı kullanırken, ışığın yoğunluğu boyutuna bağlı değildir. Bunun, örneğin bir ampul tarafından tüketilen elektrik gücüyle aynı olmadığını unutmayın. Tipik bir 100 W ampul, görünür ışık olarak yalnızca 2 ila 3 watt arasında yayar.
Parlaklık (W / m² / sr) – Steradyen başına metrekare başına watt cinsinden ölçülen görünür ışık yüzeyi gücü. Bu ayar kullanıldığında, ışığın yoğunluğu boyutuna bağlıdır.
Çarpan – Açık renk için çarpan ve ayrıca bazı Birim ayarları için ışık yoğunluğu.
Mod – Işığın renginin belirlendiği modu belirtir:
Renk – Bu seçenek belirlendiğinde, Renk örneği, işlemelerde görünür olduğunda ışık ışınlarının ve ışık kaynağının kendisinin rengini belirtir. Varsayılan (görüntü) dışındaki Birim ayarları için bu renk normalleştirilir, böylece yalnızca renk tonu kullanılır.
Sıcaklık – Bu seçenek seçildiğinde, hem ışık ışınlarının hem de ışık kaynağının rengi Kelvin cinsinden ifade edilen Sıcaklık değeriyle belirlenir.
Doku – Düzlem veya Disk ışık türü kullanıldığında ışık yüzeyi için doku kullanımını etkinleştirir. Bu seçeneğin altındaki düğme, kullanılacak haritayı seçer. Doku yoğunluğu da Çarpan değerinden etkilenir. Işık, dokunun alfa değerini opaklık haritası olarak kullanır.
Res – Önem örneklemesi için dokunun yeniden örneklendiği çözünürlüğü belirtir.