Skip to main content

3ds Max 2026 Yenilikler

Varsayılan Malzeme: OpenPBR

Default Material - 3ds Max 2026 Yenilikler
OpenPBR, 3ds Max 2026’daki yeni varsayılan materyaldir.

Spline’lar için Vertex Weld Modifier desteği

Vertex Weld Modifier - 3ds Max 2026 YeniliklerGüncellenen Vertex Weld Modifier artık Mesh nesnelerine ek olarak Spline nesnelerini de destekliyor.

Yığın Pozisyonuna Geri Dön

Yeni bir nesne seçmeden önce nesne için seçmiş olduğunuz değiştiriciye dönmek için yeni Yığın Konumunu Koru geçişini kullanın.

Panel Oluştur: Nesne Arama

Komut Panelinin Oluştur bölümünde nesneleri daha kolay arayın.

Performans İyileştirmeleri

Dizi Değiştirici, Boole Değiştirici, Uygunluk Değiştirici, Yer Değiştirme Değiştirici ve Maksimum Akışkanlar daha hızlı işlem için optimize edilmiştir.

Animasyon Güncellemeleri

Bu güncelleme, görüntüleme alanı performansı, CAT (Karakter Animasyon Araç Takımı) ve Biped için işlevselliği ve kararlılığı artırmaya odaklanmaktadır. Bu iyileştirmeler, animasyon iş akışlarını iyileştirmeyi ve uzun süredir devam eden sorunları ve müşteri önerilerini ele almayı amaçlamaktadır.

Bu sürümde ele alınan güncellemelerden bazıları şunlardır:
Görüntü alanı performans iyileştirmeleri
Görüntü alanı etkileşimleri, gelişmiş çoklu iş parçacığı sayesinde artık daha hızlı ve daha duyarlıdır. Karmaşık sahnelerle çalışırken daha akıcı bir deneyim bekleyin.

Daha hızlı ve daha duyarlı etkileşimler: Gelişmiş çoklu iş parçacığı sayesinde, görüntüleme alanı etkileşimleri artık daha hızlı ve daha duyarlıdır ve karmaşık sahnelerle çalışırken daha akıcı bir deneyim sağlar.
Artırılmış oynatma hızı: Görüntüleme alanı duyarlılığında performans artışının keyfini çıkarın.
Optimize edilmiş çoklu iş parçacığı: Çekirdek ağ ve dış görünüm hesaplamaları artık daha verimli bir şekilde çalışarak genel iş akışını iyileştirir.
Gelişmiş donanım kullanımı: İşlem gücünün daha akıllı kullanımı, genel olarak etkileşimi iyileştirir.

CAT düzeltmeleri
CAT artık daha fazla yaratıcılık ve hassasiyet için teçhizatı kolaylaştıran ve iş akışını optimize eden geliştirmelerle daha kusursuz ve verimli bir animasyon deneyimi sunuyor.

Hareket katmanı klonlama revizyonu: Hareket katmanlarıyla bir CAT teçhizatını klonlamak veya bir hareket katmanını kopyalayıp yapıştırmak artık tüm alt bileşenleri içeriyor ve kaynak teçhizatına eksik öğe veya istenmeyen referanslar olmamasını sağlıyor.
Ayak izi düğümü kararlılığı: Hareket katmanı ve ayak izi düğümlerinin iyileştirilmiş işlenmesi, klonlama, katman kopyalama/yapıştırma işlemleri ve geri alma eylemleri sırasında ayak izlerinin geçerli kalmasını garanti ediyor.
Yeniden yapılandırılmış katman yapıştırma: Yapıştırma işlemi, kaynak teçhizatına istenmeyen referansları ortadan kaldırarak uygun bağlantı oluşturmayı sağlamak için yeniden düzenlendi.
Trackview temizliği: Trackview’de çeşitli CAT denetleyicileri seçildiğinde artık rastgele, anlamsız değerler görüntülenmiyor.
Gelişmiş kararlılık: Nesneler yalnızca kısmen başlatıldığında klonlama veya geri alma gibi Hareket Düzenleyicisi kullanıcı arayüzüyle ilgili çok sayıda çökme düzeltildi ve bu çökmeleri önlemek için özel korumalar eklendi. CAT denetleyici geri çağırma düzeltmesi: Geri çağırmaların düzgün bir şekilde dinlenmesini sağlayarak geri alma/yineleme eylemleri sırasında CAT denetleyici davranışı iyileştirildi.

Biped düzeltmeleri
Biped artık BIP dosyalarının tam ad eşleştirmesi kullanılarak yüklenmesine izin vererek animasyon yönetiminde daha fazla esneklik sunuyor. Bu, animasyon verilerini kaybetmeden teçhizatları değiştirmeyi kolaylaştırıyor.

Ekstra kemikler üzerinde daha fazla kontrol: Artık kanatlar veya kuyruklar gibi ekstra kemikler ekleyebilir ve yeniden düzenleyebilirken mevcut animasyonlarını koruyabilirsiniz.
Sorunsuz iş akışı: Yeni ad eşleştirme sistemi, karakter teçhizatlarını güncellerken sorunsuz geçişler sağlar.
Gelişmiş uyumluluk: BIP animasyonları işlevselliğini koruyarak oyun ve film projeleri için daha fazla uyarlanabilirlik sağlar.
#extraBonesNameMatch seçeneği: Maxscript için eklendi, ekstra kemik animasyonunun dizine göre değil ada göre eşleştirilmesine izin vererek istenen animasyon sonuçlarını garanti eder.

Bu iyileştirmeler, teknik kesintiler olmadan animasyona odaklanmanızı, iş akışınızı daha fazla yaratıcılık ve hassasiyet için optimize etmenizi sağlar.

Yeni OSL haritaları

Open Shading Language (OSL) için üç yeni harita artık mevcut.

Açık gölgelendirme dili (OSL), çeşitli OSL haritalarının bulunduğu yeni bir OSL Haritası kullanmanıza olanak tanır ve herhangi bir görüntü oluşturucuyla kullanılmak üzere geliştirme araçlarını kullanarak kendi OSL haritalarınızı oluşturabilirsiniz. Artık aşağıdaki yeni OSL haritalarını kullanabilirsiniz:

Perlage Haritası: Antika saatlerin içinde bulunanlara benzer bir perlage deseni oluşturmak için tasarlanmıştır. Bu harita, rastgele dairesel oluklar oluşturur ve olukların farklı yönleri için çeşitli çıktılar sunar. Ayrıca, Akış Haritası Dönüşümü ile kullanıldığında OpenPBR Malzemesi ile etkili bir şekilde çalışan anizotropi için bir akış haritası sağlar.
Akış Haritası Dönüşümü: Bu harita, teğet uzayda anizotropi yönünü tanımlayan anizotropi için 2B bir akış haritasını, OpenPBR Malzemesinin anizotropi teğet haritası girişlerinin beklediği koordinat uzayına dönüştürmek için tasarlanmıştır.
Numaralandırılmış Dosya Adı v2 Haritası: Bu güncellenmiş gölgelendirici, görüntü dizisi dosya adlarına 4 basamaklı bir sayı ekler. Bu gölgelendiricinin 2. sürümü, geçerli kareyi bir kare aralığına ve hıza eşler ve kaynak kare aralığının dışındayken davranış üzerinde kontrol sağlar. Bitmap Time Control dağıtımıyla aynı kontrolleri sunar.

3 noktadan oluşan bir dikdörtgen oluşturun

Spline Rectangle nesneleri oluştururken, nesnenin dünya hizalı dik açılar dışındaki açılarda oluşturulmasına olanak sağlayan yeni bir yöntem eklendi.

3ds Max için Retopoloji

Retopology Tools v1.6’daki temel algoritma ReForm güncellemeleriyle işlem süresi iyileştirildi ve Flow Retopology işleri ayda 50’ye çıkarıldı.

3ds Max için USD 0.10

3ds Max 0.10 için USD, USD katmanlarını kolaylıkla yönetmenize olanak tanıyan Katman Düzenleyicisi’ni sunar.

3ds Max için Arnold 5.8

3ds Max 2026, Arnold 7.4.0.0 çekirdeğini tanıtan MAXtoA 5.8.0 ile birlikte geliyor.

Substance 3.0.5

substance 3ds max 2026 - 3ds Max 2026 Yenilikler

3ds Max için Substance 3.0.5 sürümüne güncellendi.