3dsmax2022yenilikler - 3ds Max 2022 yenilikleri

3ds Max 2022 yenilikleri

  • Smart Extrude Geliştirmeleri

Akıllı Ekstrüzyon, Düzenlenebilir Poly veya Edit Poly değiştiricisinde Shift + Sürükle ekstrüzyonuyla gerçekleştirildiğinde artık iki yeni işlem sunuyor.

Bir içe doğru ekstrüzyon gerçekleştirirken: Akıllı Ekstrüzyon artık ağın herhangi bir kısmındaki yüzleri kesip silebilir ve sonuç tamamen uzanır. Ortaya çıkan delik, çevreleyen yüzlere sabitlenir. Bu, boole çıkarmaya benzer, ancak bir çokgen bileşeninde gerçekleştirilir.
Dışa doğru ekstrüzyon gerçekleştirirken: Dışa doğru ekstrüzyonun sonucu tamamen ağ üzerindeki herhangi bir elemanın başka bir yüzüne girerse, kesişen sonuçlar temiz bir sonuç oluşturmak için birbirine dikilir. Bu, boole birleşimine benzer, ancak bir çokgen bileşeninde gerçekleştirilir.

  • Slice Modifier Geliştirmeleri

Dilim değiştirici, modelleme görevlerine yardımcı olmak için bir dizi yeni özellikle güncellendi.

Yeni Radyal dilim tipi, dilimi minimum ve maksimum açılara göre kontrol eder.
Dilim işlemleriyle oluşturulan delikler artık hem kafes hem de çoklu nesnelerdeki sınır kenarları boyunca otomatik olarak kapatılabilir.
Tek bir işlemle ağınızda düzlemsel bir dilim gerçekleştirmek için X, Y ve Z hizalı kesme aygıtlarını kullanın.

Kesme aletini nesnenizdeki yüzlere hizalamak veya sahnenizdeki başka bir nesnenin dönüşümlerinden etkilenmek için yeni hizalama seçeneklerini kullanın. Dilimleme işlemleri artık her zamankinden daha hızlı işliyor.

  • Symmetry Modifier Geliştirmeleri

Simetri değiştiricisi, modellemeyi daha hızlı ve daha kolay hale getirmek için geliştirilmiştir.

Gelişmiş performans, görünüm alanında daha hızlı sonuçlar ve daha fazla etkileşim sağlar.

Düzlemsel simetri artık tek bir işlemde birden çok simetrik düzlemi (X, Y ve Z) destekliyor.

Hızlı bir şekilde yeni varyasyonlar oluşturmanıza ve iş akışınızı güçlendirmenize izin vererek, geometrinizi gizmo merkezi çevresinde hızla kopyalayabilir ve tekrarlayabilirsiniz.

Simetri gizmosunu nesnenizdeki yüzlerle hizalayın veya sahnenizdeki başka bir nesnenin dönüşümlerinden etkilenecek şekilde ayarlayın.

  • Relax Modifier Geliştirmeleri

Hacmi Koru seçeneği, şeklini ve tanımını korurken modelinizdeki ince ayrıntıları ve gürültüyü düzeltir.

Hacmi Koru seçeneği, özellikle Tarama ve Şekillendirme verileriyle görülebilenler gibi istemediğiniz çok sayıda küçük veya mikro yüzey ayrıntısına sahip verilerle çalışırken kullanışlıdır. Bu gürültülü verileri Relax değiştiriciyle azaltmak, 3ds Max için Retopology Tools’un işlem süresini iyileştirmeye yardımcı olabilir.

  • Extrude Modifier Geliştirmeleri

Ekstrüzyon Değiştirici, hızlı ve etkileşimli olarak daha iyi sonuçlar elde etmek için geliştirildi.

Performans, önceki sürümlere kıyasla 100 kata kadar iyileştirildi ve en karmaşık spline şekillerinde bile doğru ekstrüzyon miktarını hızlı bir şekilde belirlemenize olanak tanıyor.
Sınır çıktısının hesaplanması iyileştirildi.

  • Bake to Texture

Bake to Texure artık sık pişirme işlemlerini kolaylaştırmak için önceden yapılandırılmış bir dizi harita içeriyor. Yeni haritalar:

Çevresel perdeleme
Güzellik
Renk
Emissive
Malzeme Kimliği
Malzeme Girişi
Metallik
Normal
Opaklık
Pürüzlülük
Yuvarlatılmış köşeler
Köşe Rengi

  • Görüntü Alanı İyileştirmeleri

Görüntü alanı artık ortam kapanması ve hareketli görüntü alanı pencereleri üzerinde daha fazla kontrole sahip.

Artık, Görünüm Alanı Ayarları ve Tercihleri iletişim kutusundaki yeni bir ayarı kullanarak görünüm alanı ortam kapatma örneklemesini kontrol edebilirsiniz.

Görünüm penceresinin Genel menüsünü veya Ctrl + Boşluk Çubuğu klavye kısayolunu kullanarak kayan bir görüntü alanını tam ekran ve kenarlıksız yapabilirsiniz.

  • Arnold Renderer – MAXtoA

3ds Max’in bu sürümü, Arnold 6.2.0.0’a dayalı MAXtoA 4.3.0.78’i içerir.

MAXtoA’nın bu sürümü şunları içerir:

Arnold RenderView’da bulunan görüntüleyiciler, ışık karıştırma kullanarak görüntülerinizi yeniden aydınlatmanıza, gürültüyü gidermenize ve çiçeklenme eklemenize olanak tanır
Oluşturma sırasında otomatik olarak .TX doku dosyaları oluşturma seçeneği.

  • Render İyileştirmeleri

3ds Max 2022, işlemeyi daha kolay ve daha hızlı hale getirmek için bir dizi iyileştirme içerir.

Render Configuration penceresi artık tamamen QT tabanlı bir kullanıcı arayüzü (UI) ile daha hızlı.
Quicksilver Render Yapılandırma penceresi, QT tabanlı olduğu için artık daha hızlı ve daha duyarlı. Ek olarak, görüntü alanı çiçeklenme ayarları artık Quicksilver ayarlarıyla senkronize edilebilir.
Viewport Ambient Occlusion (AO) örnekleme değeri, görünüm alanı yapılandırma ayarlarına eklendi.

  • Güvenlik İyileştirmeleri
  • Edit Poly Modifier İyileştirmeleri
  • Autosmooth Fonksiyon İyileştirmesi