3D MAX RENDER NEDİR NASIL ALINIR?

İşleme ya da rendering, çizilmiş veya düzenlenmiş olan ham modeli bir program aracılığıyla işleyip resim veya video haline çevirmektir. Bu işlemi gerçekleştirmek için çeşitli bilgisayar yazılımlarına ihtiyaç duyulur. Bu işlemi yapan yazılımlara işleyici denir.

render nedir - 3D MAX RENDER NEDİR NASIL ALINIR?

İşleme, mimarlık, bilgisayar oyunları, simülatörler, sinema ve televizyon gibi sektörlerde ağırlıkla kullanılır. Bunların dışında bilgisayarla tasarım yapılan bütün sektörlerde gerçekleştirilen bir işlemdir.

İşleme, bilgisayarın işlemcisine çok fazla yük bindirdiğinden uzun sürebilir ve yüksek performanslı bir bilgisayara gerek duyulabilir. Kullanılan işlemci hızı ve adeti işleme süresini etkiler. Günümüzde Nvidia CUDA ve AMD OpenCL teknolojiler sayesinden grafik işlemeyi CPU’ya göre daha başarılı olan GPU’ya yaptırarak işleme süresinin kısaltılması sağlanmaktadır. Ayrıca bazı yardımcı programlar ile birden fazla bilgisayarın ortak çalışması sağlanabilmektedir.

İşlemede kullanılan matematik dalları şunlardır: doğrusal cebir, kalkülüs, sayısal yöntemler, sayısal sinyal işleme, Monte Carlo benzetimi.

İki tür oluşturma kategorisi vardır: ön işleme ve gerçek zamanlı oluşturma. İkisi arasındaki çarpıcı fark, görüntülerin hesaplanması ve sonlandırılmasının gerçekleştiği hızda yatmaktadır.

Gerçek Zamanlı İşleme: Görüntülerin hızlı bir şekilde oluşturulması gereken etkileşimli grafikler ve oyunlarda kullanılan öne çıkan oluşturma tekniği. Bu tür ortamlarda kullanıcı etkileşimi yüksek olduğu için gerçek zamanlı görüntü oluşturma gereklidir. Özel grafik donanımı ve mevcut bilgilerin önceden derlenmesi, gerçek zamanlı görüntü oluşturma performansını artırmıştır.

Pre-Rendering: Bu işleme tekniği, hızın önemli olmadığı ve görüntü hesaplamalarının özel grafik donanımı yerine çok çekirdekli merkezi işlem birimleri kullanılarak yapıldığı ortamlarda kullanılır. Bu işleme tekniği çoğunlukla fotogerçekçiliğin mümkün olan en yüksek standartta olması gereken animasyon ve görsel efektlerde kullanılır.

Bu işleme türleri için kullanılan üç ana hesaplama tekniği şunlardır:

  • Scanline
  • Raytracing
  • Radiosity

Radiosity:

3B bilgisayar grafiklerinde, radyozite, ışığı dağınık bir şekilde yansıtan yüzeylere sahip sahneler için oluşturma denklemini çözmek için sonlu elemanlar yönteminin bir uygulamasıdır. Her tür ışık yolunu işleyen Monte Carlo algoritmalarını (yol izleme gibi) kullanan oluşturma yöntemlerinin aksine, tipik radyozite yalnızca bir ışık kaynağı bırakan ve bazılarını dağınık olarak yansıtan yolları (“LD * E” koduyla temsil edilir) hesaba katar. göze çarpmadan önce kaç kez (muhtemelen sıfır). Radyosite, bir yüzeye gelen aydınlatmanın sadece doğrudan ışık kaynaklarından değil, ışığı yansıtan diğer yüzeylerden de gelmesi anlamında küresel bir aydınlatma algoritmasıdır. Radyosite, bakış açısından bağımsızdır, bu da ilgili hesaplamaları artırır, ancak onları tüm bakış açıları için yararlı kılar.

3d Max Render Yazılımları nelerdir?

En yaygın olarak kullanılanları; V-Ray, Corona Renderer dir. Bunlar dışında Fstorm, Arnold, Redshift, Maxwell, Octane gibi yazılımlar da kullanılmaktadır.

0 0 oylar
Puanlama
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüleyin
0
Yorum yapmak için tıklayınx
()
x